عصر طلایی لودرهای کوچک

اغلب گفته می شود که “تنوع چاشنی زندگی است” و برای ما در صنعت ساختمان، انواع کارهای ساختمانی که باید انجام شوند، پایانی ندارد. هر سایتی متفاوت است و هر مشتری خواسته‌های منحصر به فردی دارد. در حالی که این واقعاً چیزی است که کار را بسیار جالب و رضایت بخش می کند – و در مواقعی چالش برانگیز و استرس زا است – این بدان معناست که تجهیزات در محل باید همه کاره و قابل اعتماد باشند.

اگرچه بسیاری از اپراتورهای صنعت ساختمان در اروپا تمایل بیشتری به حفاری نسبت به سایر انواع تجهیزات ساختمانی دارند، اما در ده سال گذشته لودرهای بسیار کوچک و مینی لودرها وارد دوران طلایی طراحی و متعاقباً محبوبیت شده‌اند. صرف نظر از این که آنها دارای شنی یا چرخ هستند، زیبایی مینی لودر این است که آنها هم برای ساخت و ساز عمومی و هم برای کاربردهای خاص مناسب هستند.

در واقع طیف گسترده‌ای از مدل‌های در حال تولید – بدون در نظر گرفتن تنوع وظایفی که می‌توانند از آنها استفاده کنند – به این معنی است که مینی لودر در حال حاضر یک قطعه حیاتی برای بسیاری از پیمانکاران اروپایی است.

کنترل از راه دور

برای مثال سیستم کنترل از راه دور جدید Doosan Bobcat را برای مینی لودرها در نظر بگیرید. Vitrac Obra Pública ، متخصص زمین شناسی و کارهای عمرانی ، که اخیراً اولین شرکتی در اسپانیا بود که از این سیستم استفاده کرد ، گفت که این فناوری به آن “روش جدیدی برای کار و انعطاف پذیری بیشتر” داده است. بر این اساس در جزیره مایورکا، پیمانکار سیستم کنترل از راه دور- و یک لودر کامپکت جدید Bobcat T770 و ضمیمه اره چرخنده WS32- را اضافه کرد تا بتواند در پروژه‌های جاده‌ای در سراسر جزیره عملیات ترانشه گذاری انجام دهد.

به گفته ویتراک، ترکیبی از مینی لودر 4.7 تنی T770 زنجیری، اره چرخنده و کنترل از راه دور سطح بالاتری از ثبات و ایمنی را ایجاد می‌کند، که نمی‌توان آن را با سایر تجهیزات بدست آورد. سخنگوی این شرکت گفت: “هنگام ساخت ترانشه، کنترل از راه دور دید بهتری از محل کار و کنترل بیشتر محیطی که در آن کار می کنیم را به ما می‌دهد. فقط با یک اپراتور می‌توانیم کار را سریعتر انجام دهیم و تاخیرهای کمتری وجود دارد.

“با وجود لودر Bobcat T770 و ضمیمه های جدید، ما می‌توانیم انواع دیگری از کارها را انجام دهیم که تا به حال قادر به انجام آنها نبودیم، مانند لوله کشی در کارهای عمومی.” کیت سیستم کنترل از راه دور قابل حمل که اکنون به طور گسترده در اختیار پیمانکاران در سراسر اروپا است، می‌تواند در چند دقیقه روی تعدادی بیشتر مینی لودرهای سری M و K نصب و پیاده شود.

به گفته سازنده، ارتباطات دو طرفه سیستم، اپراتورها را قادر می‌سازد “بیشتر عملکردهایی” را که لودر تحت عملکرد مستقیم انجام می‌دهد، انجام دهند. واحد کنترل دستی آن دارای یک صفحه نمایش LCD 90 میلی متری است که وضعیت سوخت و روغن لودر و هشدارهای ایمنی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

Bobcat می‌گوید: “هدف کنترل از راه دور، افزایش دید، راحتی و بهره وری با فاصله گرفتن اپراتور از گرد و غبار، سر و صدا، ارتعاشات و سایر خطرات مواجه شده در محل کار است که نیاز به اقدامات ایمنی خاصی دارد.” در حالی‌که با  پیشرفت‌های جدید مانند ماشین‌های ساختمانی از راه دور مطمئناً باید هیجان زده شویم، دوام کلی یک مدل لودر سایز بسیار کوچک، بزرگترین عامل کمک کننده به یک سایت ساختمانی کارآمد است.

COMPACT’ WORKHORSES’

با این اوصاف، جدیدترین مینی لودرهای Sany Europe توسط سازنده به عنوان “اسب های کار تمام نشدنی” توصیف شده است. لودرهای چرخدار جمع و جور SW105 و SW115 که از نوامبر 2020 در اروپا موجود هستند، وزن 5.4 و 5.8 تن دارند و ظرفیت پاکت آنها به ترتیب 1.0 و 1.1 متر مکعب است. علاوه بر فرمان مفصلی، گیربکس هیدرواستاتیک دو مرحله ای و یک کوپلر سریع هیدرولیکی، ویژگی‌های استاندارد مدل‌ها شامل محورهای عقب نوسان دار است- که معمولاً در ماشینهای بزرگتر نشان داده می‌شوند. به گفته سانی؛ محورهای متحرک، مرکز ثقل پایین و موقعیت موتور به این معنی است که بارگیرهای جمع و جور جدید از کشش مطلوب و ثبات بیشتر در زمین های چالش برانگیز سود می برند.

در حالی که SW075 و SW085 به موتور Stage IIIV Yanmar 4TNV88 مجهز هستند، مدلهای خواهر بزرگتر آنها دارای موتورهای سازگار با Stage V هستند. موتور Yanmar 4TNV98C در SW105 و موتور TD 2.9 L4 توربوشارژ Deutz SW115 هر دو در طول ماشین ها تعبیه شده اند. Sany SW115 – بزرگترین مدل لودر جمع و جور – حداکثر سرعت حرکت 20 کیلومتر در ساعت را ارائه می دهد اما همچنین می تواند با سرعت بیشتر تا 28 کیلومتر در ساعت و “گیربکس دقیق تر” ارتقا یابد.

قابلیت اطمینان تجهیزات

به همین ترتیب لودر جمع و جور WA70M-8 جدید کوماتسو برای کارهای ساختمانی و محوطه سازی مناسب است. کوماتسو مدل WA70M-8 که به روز شده است 5.3 تن وزن دارد و بار نهایی آن 4.2 تن است.

مایکل وادساک، مدیر محصول Komatsu Europe می گوید “WA70M-8 جدید مجموعه کاماتسو کامپکت مجهز به جدیدترین فناوری موتور EU Stage V می باشد” این دستگاه جمع و جور شامل یک گیربکس هیدرواستاتیک تمام اتوماتیک و مخزن سوخت 98 لیتری برای ساعات کار طولانی است. موتور جدید Stage V Komatsu و فیلتر ذرات دیزل نیز 25٪ قدرت موتور بیشتری نسبت به مدل قبلی خود ارائه می دهد.

به گفته کوماتسو؛ گشتاور زیاد و دور کم در دقیقه دستگاه “عملکرد را افزایش می‌دهد و به مصرف کم سوخت در هر کاربرد کمک می کند”. علاوه بر این، همچنین دسترسی آسان به موتور و اجزای عملیاتی شامل لودر می شود. کوماتسو می گوید: “همه تعمیر و نگهداری و سرویس را می توان به راحتی و به سرعت به لطف کابین منعطف انجام داد.”

“کاپوت موتور به طور گسترده ای برای بازرسی سریع روزانه باز می شود ، تجهیزات الکتریکی به خوبی در پشت یک پوشش تعمیر و نگهداری محافظت می شوند و رادیاتور عریض با قابلیت تمیز کردن آسان ، با یک فن برگشت پذیر اختیاری ، به راحتی قابل دسترسی است.”

طراحی شده برای کارهای داخلی

در حالی که کوماتسو WA70M-8 عمدتا برای فعالیت در فضای باز طراحی شده است، لودر کامپکت Wacker Neuson که به تازگی به روز شده است ، بهره وری بالایی را برای کارهای همه جانبه در داخل و خارج ارائه می‌دهد. گفته می شود WL34 3.9 تنی حتی کارآمدتر از نسخه قبلی خود است. علاوه بر ابعاد جمع و جور، مشخصه جدید آن افزایش نقطه عطف تا 2.9 تن است که باعث ایمن تر و پایدارتر شدن آن می‌شود.

Wacker Neuson می‌گوید: “مدل جدید دارای ارتفاع کمتر از 2.2 متر است … که همچنین آن را برای کاربردهای داخلی یا ساختمانهای صنعتی، گاراژها، جاده ها و بزرگراه ها ایده آل می‌کند …”

لودرهای کمپکت الکتریکی

در حالی که لودر کامپکت WL34 مجهز به موتور 4 سیلندر سازگار با Stage V از Deutz است، تغییر نگرش و مقررات دولتی به معنای محدوده تولید کننده صفر آلاینده صفر است، تجهیزات ساختمانی برقی نیز می‌تواند در پروژه‌های حساس به محیط زیست و همچنین موارد دیگر در محیط های شهری استفاده شود. لودر چرخدار Wacker Neuson WL20e با اثبات اعتبارنامه سازگار با محیط زیست، اخیراً برای آماده سازی نمایشگاه ملی 2021 (BUGA) در ارفورت آلمان استفاده شد.

WL20e از باتری (AGM Absorbent Glass Mat) تغذیه می‌کند و دارای دو موتور الکتریکی است – یکی برای سیستم محرک و دیگری برای هیدرولیک. لودر چرخ‌دار که برای عملیات ساده طراحی شده است ، با یک بیل بیل و یک چنگال پالت برای انجام کارهای مختلف در BUGA استفاده می‌شود، که در آن فقط استفاده از تجهیزات بدون انتشار برای حفاظت از گیاهان مجاز است. وزن لودر چرخ WL20e  2.3 تن با بار برگشتی 1.5 تن است و باتری استاندارد 45 ولت آن حداکثر 5 ساعت کارکرد را تأمین می‌کند.

Wacker Neuson می‌گوید: “این لودر چرخ دار کاملاً بدون اگزوز کار می کند و میزان انتشار صدا به میزان قابل توجهی کمتر است. برای کاربر نهایی، این به معنی انعطاف پذیری بیشتر در برنامه، حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی قابل توجه در هزینه های عملیاتی است. ” به گفته سازنده؛ این مدل در مقایسه با ماشین های مشابه با موتورهای احتراق معمولی 41 درصد هزینه های عملیاتی را کاهش می‌دهد و حدود 90 درصد از انتشار CO2 را در کل عمر مفید خود کاهش می‌دهد. با این پیشرفت های اخیر، لودر جمع و جور مدرن واقعاً ارزش خود را نشان می‌دهد و قابلیت‌های بیشتری را نسبت به گذشته در اختیار پیمانکاران قرار می دهد.

Sherpa سازنده هلندی، مینی لودر جدید Eco 100 2speed را معرفی کرده است. وزن این دستگاه کاملاً برقی 0.8 تن است و دارای لاستیک‌های صلب است که امکان استفاده از آن را در داخل و خارج از خانه فراهم می کند. عرض ECO 100 2speed فقط 76 سانتی متر است و می تواند توسط یک ون استاندارد حمل شود و برای عبور از طریق درها و دیگر فضاهای تنگ مناسب باشد.

دان کلینگ؛ مدیر فروش در مینی لودرهای شرپا، می گوید: «لودرهای برقی ما کمک زیادی به یک محل کار پایدار و کارآمد می‌کنند، بدون این که آسیبی به محیط وارد کنند. آنها هیچ گونه مواد مضر ساطع نمی کنند و به صورت محلی و با قطعات با دوام تولید می‌شوند. “

همانطور که از نامش پیداست، دستگاه نسل دوم دارای دو تنظیم سرعت است. در حالی که تنظیم سرعت سریع به آن اجازه می دهد تا مسافتهای طولانی تری را تا 8 کیلومتر در ساعت (5 مایل در ساعت) طی کند، سرعت کم آن هنگام انجام وظایف و هنگام حرکت در فضاهای محدود قدرت بیشتری را تأمین می کند.

علاوه بر کاربردهای استاندارد، طیف گسترده ای از اتصالات Sherpa 100 ECO 2speed به این معنی است که می‌توان از آن برای بلند کردن و حمل مصالح ساختمانی و کارهای تخریب داخلی استفاده کرد. پیوست های ارائه شده شامل پاکت، چنگک، گیره و چنگال پالت و همچنین بازوی بالابر، وینچ، مته زمینی؛ ترنچر و چکش هیدرولیکی است.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *