همه چیز در مورد دیزل های آینده

در سالهای اخیر در مورد جایگزینی و استفاده از انرژی‌های دیگر به جای سوخت‌های فسیلی، بحث در مورد الکتریسیته غالباً در مرکز اصلی قرار گرفته است، اما نادیده گرفتن بسیاری از ویژگی‌های مثبت موتور دیزلی، ناامیدکننده است. موتور دیزلی از همان ابتدای اختراع به سرعت و به طور قابل توجهی تکامل یافته و امروزه به عنوان یک سرآمد ابتکار مهندسی در آمده است. سازندگان موتور ده‌ها سال است که در تلاشند تا میزان انتشار گازوئیل را کاهش دهند و این روند به لطف مقررات مرحله پنجم اروپا ادامه دارد. استانداردهای فوق قرار بود از ژوئن سال جاری اجرایی شوند اما به دلیل چالش‌های مربوط به بیماری همه گیر کرونا در سراسر جهان به مدت 12 ماه به تعویق افتاد.

مایکل لوفور؛ مدیر پشتیبانی بازاریابی جهانی  John Deere Power Systems می گوید: “ما برای توسعه موتور دیزل در یک زمان هیجان انگیز هستیم.” وی افزود: “پس از سال‌ها پالایش فن‌آوری برای دستیابی به سطوح بعدی مقررات مربوط به انتشار، می‌توانیم از این فناوری‌ها به عنوان روش‌های جدید استفاده كنیم تا به نتایج چشمگیری برسیم. “زمینه‌های تمرکز شامل بهبود اندازه کلی پک موتور، کاهش وزن کلی موتور و تلفیق نسل‌های جدید سیستم های کنترل الکترونیکی است. ما همیشه بر روی به روز بودن و قابلیت اطمینان محصولات خود تمرکز کرده‌ایم و همچنان که موتورهای آینده را از خطا عاری می کنیم “.  

لوفور می گوید: در این دوره از طراحی موتور سنگین، چند زمینه اصلی فرصت وجود دارد از جمله استفاده از تجزیه و تحلیل مجازی و داده های telematics ، استفاده از ابزارهای دیجیتال و شبیه سازی پیشرفته و ساده سازی سیستم های قدرت در خودرو.

وی خاطرنشان كرد: “یك روند كه در چند سال آینده ادامه خواهد یافت اعتماد كمتر به حسگرهای فیزیكی است.” این به این دلیل است که واحدهای کنترل موتور همچنان پیشرفته تر شده و کنترل موتور و عملکرد تشخیصی بیشتر را امکان پذیر می کنند. ” وی اضافه می کند ، “علاوه بر این موتورها هوشمندتر و تواناتر – نه تنها از نظر میزان انتشار کمتر یا قدرت بالاتر ، بلکه با اطمینان بیشتر برای عملکرد برنامه های مورد نیاز-  می شوند.”

چقدر می توانید به سوی انتشار پایین تر بروید؟

Christer Hedström مدیر برنامه ریزی محصولات صنعتی در ولوو پنتا خاطرنشان می کند: با توجه به انتشار کمتر بیشترین تمرکز تا به امروز بر کاهش اکسید نیتروژن (NOx) و ذرات معلق (PM) بوده است، اما کاهش CO2 در سالهای آینده بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. وی می گوید: “در ولوو پنتا، عملکرد موتور و کاهش تأثیرات محیطی دست به دست هم می دهند.”

“هنگام توسعه محصولات ما، کاهش میزان انتشار موتور و مصرف سوخت در کنار افزایش بیشتر کارایی احتراق، کاهش اصطکاک داخلی موتور، بهینه سازی سیستم‌های فرعی موتور، بهبود کارایی تجهیزات تزریق سوخت و سیستم های توربوشارژر و بهبود نرم افزار موتور، یک اولویت اصلی است. “

استیو نندیک، مدیر ارتباطات بازاریابی Cummins ، اشاره می‌کند که موتورهای دیزلی هرگز به این شکل تمیزتر نبوده اند. وی می گوید: “موتورهای سری Cummins Stage V Performance باعث كاهش ذرات معلق (PM) در حدود 99٪ ، همراه با 96٪ كاهش NOx در مقایسه با موتورهای مرحله 1 EU می شوند.”

“این موتورها از 100 تا 675 اسب بخار (75-503 کیلووات) متغیر هستند ، هم مقررات آلایندگی EPA Tier 4 Final و EU Stage V را دارند ، که سخت ترین قانون انتشار در جهان است.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *