جدیدترین سیستم‌های ایمنی ماشین‌آلات سنگین

این مقاله به صورت علمی، نحوه انتخاب فناوری ایمنی مناسب برای وسایل نقلیه خارج از جاده را نشان می‌دهد.

کارگاه ها می توانند مکان های خطرناکی باشند. پتانسیل مرگ و میر و صدمات ناشی از جابجایی ماشین آلات و تجهیزات کارخانه را نباید دست کم گرفت. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ساخت‌وساز، کشاورزی و معدن از جمله پرخطرترین جمعیت‌های کاری در جهان هستند که جراحات و تلفات زیادی در اثر حرکت وسایل نقلیه یا ماشین‌آلات ایجاد می‌کنند.

سیستم های ایمنی خودرو تاثیر زیادی بر افزایش ایمنی این صنایع داشته است و به حذف نقاط کور وسایل نقلیه کمک می کند و به کارگران زمینی برای وسایل نقلیه در حال حرکت هشدار می دهد. اما مناسب ترین وسایل ایمنی کدامند و در انتخاب فناوری ایمنی خودرو برای خودروهای خارج از جاده چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

همه وسایل نقلیه دارای نقاط کور هستند – نواحی اطراف وسیله نقلیه که توسط بدنه، بار یا اتصالات پوشیده شده است. هنگام مانور، این نقاط کور خطر قابل توجهی را برای هر چیزی یا هر کسی که در مسیر خودرو قرار دارد ایجاد می کند و مانع از توانایی راننده برای کار ایمن با وسیله نقلیه می شود.

اگرچه آینه ها و دوربین های تک دید به رفع نقاط کور کمک می کنند، اما آنها را به طور کامل از بین نمی برند. تحقیقات نشان می دهد که در مدت زمانی که برای اسکن چهار آینه / یک مانیتور، ارزیابی و سپس واکنش به خطرات نیاز است، حتی در سرعت های کمتر از 3 مایل در ساعت، یک وسیله نقلیه می تواند تا 33 فوت حرکت کند. با این حال، سیستم های مانیتور دوربین 360 درجه، مانند Brigade’s Backeye360، می توانند این مشکل را حل کنند.

فناوری چهار دوربین برای از بین بردن نقاط کور وسیله نقلیه و کمک به مانور ایمن در شرایط چالش برانگیز با ارائه دید کامل 360 درجه ای از وسیله نقلیه خود به راننده در یک تصویر واحد طراحی شده است. این سیستم تصاویر چهار دوربین فوق عریض را با هم ترکیب می‌کند و یک نمای بی‌درنگ بر روی مانیتور اپراتور ارائه می‌کند. نتیجه یک «نمای چشم پرنده» از وسیله نقلیه و اطراف آن است.

 

دوربین های شاتر

کار در شرایط سخت، مانند کارگاه‌های گرد و غبار، می‌تواند به معنای به خطر افتادن دید از مانیتور دوربین باشد. کثیفی می تواند به سرعت هر لنز دوربین دید عقب را بپوشاند و دیدن آنچه در پشت آنها وجود دارد را برای رانندگان دشوار می کند. دوربین های شاتر دارای یک شاتر خودکار برای محافظت از دوربین در زمانی که از آن استفاده نمی شود، استفاده می کنند. شاتر فقط زمانی فعال می شود که خودرو وارد دنده عقب شود، به این معنی که لنز دوربین تمیز می ماند و عمر دوربین افزایش می یابد.

پشتیبان گیری و هشدارها

نقاط کور عقب یک مشکل بزرگ است، به طوری که حوادث در حال عقب رفتن ماشین الات یک چهارم مرگ و میر در محل کار را تشکیل می دهند. آلارم های دنده عقب یک هشدار صوتی برای هرکسی که در مسیر وسیله نقلیه یا ماشین در هنگام دنده عقب است ارائه می دهد.

اگرچه آلارم‌های معکوس «بیپ بیپ» هنوز به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، آلارم‌های چند فرکانسی با استفاده از فناوری پهنای باند، مانند bbs-tek Brigade، به دلیل صدای «ssh-ssh» قابل مکان‌یابی که نه تنها شکایات مربوط به سر و صدا را حذف می‌کنند، بسیار ایمن‌تر هستند. اما مهمتر از آن ، این فناوری برای عابران پیاده و کارگران زمینی سریعتر تشخیص داده می شود، به ویژه هنگام استفاده از محافظ شنوایی یا هنگام کار در شرایط سخت و پر سر و صدا.

رادار تشخیص موانع

سیستم های مانیتور دوربین دار در اکثر سناریوها به از بین بردن نقاط کور کمک می کند. با این حال، هنگامی که دید ضعیف است، رانندگان و اپراتورها به کمک اضافی نیاز دارند. اینجاست که تشخیص موانع راداری وارد عمل می شود.

صنایعی مانند معدن به طور منظم در زمین های سخت و شرایط سخت مانند مه، گرد و غبار و تاریکی فعالیت می کنند که باعث کاهش دید بیشتر برای رانندگان ماشین آلات خط تولید معدن می شود. رادارتشخیص موانع می تواند اشیاء ثابت و متحرک را حتی در سخت ترین شرایط شناسایی کند و به اپراتورها هشدارهای بصری و شنیداری در کابین ارائه دهد و فوراً آنها را نسبت به خطرات احتمالی آگاه کند. این امر، به ویژه در محل های کاری شلوغ، برای هشدار دادن به اپراتور از یک فرد یا مانع در نزدیکی بسیار مهم است.

دوربین مداربسته خودرو

دوربین مداربسته خودرو نقش مهمی در کمک به بهبود ایمنی و امنیت دارد. این شواهد غیرقابل انکار را در صورت وقوع یک حادثه یا ادعای جعلی بیمه ارائه می دهد و به محافظت از رانندگان در برابر اتهامات نادرست و بهبود عملکرد اپراتور کمک می کند.

حل و فصل حوادث مربوط به وسایل نقلیه می تواند بسیار وقت گیر و پرهزینه باشد. فقدان شواهد محکم اغلب می‌تواند به این معنا باشد که شرکت‌ها مسئولیت را می‌پذیرند یا اپراتورها به‌طور ناعادلانه سرزنش می‌شوند، که منجر به افزایش هزینه‌ها برای کسب‌وکارها و استرس برای اپراتورها می‌شود. دوربین‌های نصب‌شده روی خودرو، فیلم‌برداری می‌کنند و گزارش دقیقی از رویدادها و اثبات مهم در صورت بروز اختلاف ارائه می‌دهند.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *