معرفی کامیون کمپرسی مفصلی DA45-5 دوسان

دوسان کامیون کمپرسی مفصلی DA45-5 را همراه با مدل کوچکتر DA30-5 در Conexpo 2020 معرفی کرد و از آن زمان، این شرکت در تحقیقات قابل توجهی سرمایه گذاری کرده و نظرات مشتریان را برای ارتقای مدل ها با ویژگی های اضافی برای افزایش بهره وری جمع آوری کرده است.

اما حداقل به عقیده اندی شیدل، اپراتور/مدرس اتحادیه بین المللی مهندسین عملیات محلی 649 در ایلینوی، ویژگی های اضافی زیادی در DA45  45 تنی وجود ندارد.

Schaidle می‌گوید: «تا آنجایی که یک دستگاه جدید از سادگی آن استفاده می‌کند، من واقعاً تحت تأثیر قرار گرفته‌ام. «من واقعاً، واقعاً هستم. به نظر می‌رسد با بسیاری از این تجهیزات جدیدتر، آنها می‌خواهند با صفحه‌های لمسی و زنگ‌ها و سوت‌هایی که باید ویدیوهای YouTube را تماشا کنید تا متوجه شوید، یا باید بروید و دفترچه راهنما را بخوانید، بسیار شیک شوند. این یکی بسیار ساده، بسیار ابتدایی است. به نظر من چیدمان خوب است.»

جی پاتل، متخصص محصول دوسان که برای تست میدانی DA45 ADT حاضر بود، می‌گوید رویکرد این شرکت برای سهولت کار عمدی بوده است. ADT های ما بسیار ساده و آسان برای کار هستند، بنابراین شما می توانید اپراتورهای تازه کار خود را با 10 دقیقه توضیح سریع به سرعت بالا ببرید، و سپس آنها برای رفتن به محل کار آماده خواهند شد. در واقع، نگاهی به کنترل‌های دستگاه چیزی بیش از یک فرمان ساده، یک مانیتور رنگی و مجموعه‌ای از دکمه‌های خوانا روی کنسول برای اعمال مستقیم را نشان می‌دهد.

Schaidle می گوید: «در اصل، شما پای خود را روی ترمز می گذارید، آن را در دنده قرار می دهید، شما بلند می شوید. «این زنگ هشدار نیست. اگر بخواهم وضعیت کولر را تغییر دهم، آن را روشن می کنم. اگر بخواهم ایستگاه رادیویی را عوض کنم، می توانم آن را خاموش کنم. من مجبور نیستم از مانیتور عبور کنم. با یک سری چیزهایی که به آنها نیاز ندارید، خیلی پیچیده نیست.

Schaidle می‌گوید: «من می‌توانم کسی را در آن قرار دهم و مجبور نیستم به او یاد بدهم که همه دکمه‌ها، صفحه‌نمایش‌ها و مانیتورها چه معنایی دارند، و همه این چیزهای اضافی که باید انجام دهید». “احساس می‌کنم می‌توانم افراد بیشتری را به سرعت بیشتر آماده کنم.”

Doosan برای ارائه ارگونومی بهتر و راحتی بیشتر اپراتور، فضای داخلی کابین ADT خود را دوباره طراحی کرد. بیش از ده ها ویژگی جدید در داخل وجود دارد، از جمله داشبورد با شکل اصلاح شده و مواد خودرویی با لمس نرم – که تمیز کردن آن را آسان تر می کند – و ظاهر با کیفیت بالا.

به‌روزرسانی‌های واحد کنترل خودرو کامیون شامل سخت‌افزار قوی‌تر است. پردازنده سریعتر؛ کانال های ورودی بیشتر برای عملکردهای سفارشی یا پیشرفت های بیشتر فناوری؛ و اتصالات به سبک خودرویی با اتصال آسان.

مانیتور دارای گیج های بزرگ تری برای خواندن راحت تر است

گرافیک ها و آیکون های کاربرپسند را می توان با دکمه های روی صفحه نمایش کنترل کرد و پنل با قابلیت نمایش چندین نمای دوربین برای افزایش دید در اطراف ADT بهبود یافته است. اپراتورها می توانند برای دسترسی به اطلاعات اضافی مانند وضعیت دستگاه، خدمات و تنظیمات، از طریق منو جابجا شوند.

DA45 توسط یک موتور اسکانیا تامین نیرو می شود که به Tier 4-F با SCR و EGR اما بدون نیاز به DPF می رسد،. این گیربکس ZF دارد و یک واحد شش چرخ متحرک تمام وقت با لغزش محدود دیفرانسیل جلو و عقب است.

پاتل می‌گوید: «هر زمان که دستگاه لغزشی را تشخیص دهد، این به طور خودکار درگیر می‌شود. “این نیرو را به طور مساوی به هر طرفی که به آن گشتاور اضافی نیاز دارد توزیع می کند. همچنین دارای قفل دیفرانسیل بین محوری است که یک دکمه فشاری در کابین است. این به صورت طولی از جلو تا عقب ماشین اجرا می شود و با این کار، فرض کنید در ماسه هستید یا در سربالایی هستید و مقداری لغزش دارید، یک سوم نیرو را به جلو، به واحد تراکتور تقسیم می کند. و دو سوم قدرت به عقب، و همچنین به شما این امکان را می دهد که با زمین تماس داشته باشید و گشتاور را به طور مساوی در جایی که بیشتر مورد نیاز است توزیع کنید.

شیدل و تاد کیلر، اپراتور/مدرس دیگر، رمپ‌ها و یک جاده‌ زاویه‌دار برای آزمایش دستگاه ساخته بودند. اول، وقت پر کردن ماشین با بار بود.

بدنه نارنجی روشن در آفتاب اواخر تابستان، هدف چشمگیری برای بیل مکانیکی ایجاد کرد. کیلر می‌گوید: «محل بار خیلی بیشتر از چیزی که فکر می‌کردم نگه می‌دارد، خیلی بیشتر از چیزی که به نظر می‌رسد نگه می‌دارد. «دیدن آن نسبتاً آسان بود، در مقایسه، کامیون بالاتر از بیل مکانیکی قرار نداشت. یک چای بار زیبا و پهن که به راحتی می توان آن را هدف قرار داد.»

پاتل به یک شیب برجسته به سمت پایین، به سمت کابین، در ابتدای تخت کامیون اشاره می کند. او می‌گوید: «طراحی محل بار شیب‌دار به ما اجازه می‌دهد تا وزن محموله را در مرکز دستگاه برای توزیع وزن برابر در جلو و عقب دستگاه به دام بیاندازیم.»

توزیع بر اساس طرح

توزیع وزن و پایداری در طراحی ADT مهم بود، که از کابین از طریق حلقه چرخش تا محل بار و محور عقب به خوبی در نظر گرفته شده بود.

کابین طراحی فشرده‌تری نسبت به سایر راه‌حل‌های موجود در بازار دارد و پوزه کوچک‌تری دارد. پاتل می‌گوید، ما می‌توانیم بر اساس نحوه نصب موتور خود به گیربکس و سایر قسمت‌های پیشرانه به آن برسیم. با این طراحی جمع و جور، می‌توانیم پیچ‌های کوتاه‌تری انجام دهیم. ما کوتاه ترین شعاع چرخش را در بازار داریم که به ما امکان می دهد زمان چرخه کوتاه تری تولید کنیم و بهره وری را در محل کار افزایش دهیم.

فرض کنید یک محموله کامل دارید، و با سرعت کامل در حال کار هستید، و باید یک دور محکم بچرخانید. پاتل می گوید. هرگاه یک چرخش تند به چپ انجام دهید، تمام آن وزن به سمت راست دستگاه تقسیم می‌شود و باعث می‌شود کمی لغزش داشته باشید.» دوسان حلقه گردان را در جلوی مفصل قرار داده است.

با طراحی ما، با داشتن حلقه چرخشی در جلوی مفصل مفصل، می‌توانید تمام وزن را به طور مساوی در سمت چپ و راست دستگاه توزیع کنید، بنابراین چنین لغزشی نخواهید داشت. پاتل می گوید. این به شما ماشین بسیار ایمن‌تری می‌دهد و حتی هر شش لاستیک را باهم فرسوده می‌کند.»

پاتل می گوید برخی از تولیدکنندگان ADT از دو محور عقب استفاده می کنند، در حالی که دوسان از یک محور با طراحی پشت سر هم استفاده می کند. این به ما امکان می دهد دامنه حرکتی بیشتری داشته باشیم و حداکثر تماس با زمین را با هر شش چرخ روی زمین حفظ کنیم. عبور از زمین های ناهموار امن تر است. چرخ ها به طور مستقل عمل خواهند کرد.

هر دو اپراتور/مربی متوجه عمل چرخ‌های عقب شدند که در حین عقب‌نشینی از شیب زمین را در آغوش گرفتند. کیلر می‌افزاید: «به سختی می‌توان گفت که در حال صعود هستید. “خوب و روان بود، به نظر می رسید که قدرت زیادی پشتیبان دارد. و با تمام آن چرخ ها که روی زمین می مانند، منطقی است. این یک طراحی بسیار خوب است.»

دوسان می‌گوید حلقه چرخشی نصب‌شده در جلو، بوژی پشت سر هم و فریم شیب‌دار عقب کامیون باعث ایجاد قابلیت‌هایی در زمین ناهموار و نرم می‌شوند و از نیاز به کمک‌های الکترونیکی مانند کنترل کشش جلوگیری می‌کنند.

ترمز نیز از زمان معرفی این دستگاه ارتقا یافته است

یک اهرم تنظیم کندگیر گیربکس جدید به سمت راست در کابین زیر فرمان کامیون اضافه شد. اپراتورها می توانند از بین چهار سطح نیروی کندگیر انتخاب کنند: 100 درصد، 75 درصد، 50 درصد و 25 درصد. به عنوان جایگزین، یک دکمه صفحه کلید در دسترس است و همان عملکرد اهرم را انجام می دهد. پدال گاز کامیون به کاهش سریع قدرت کندگیر با فشار جزئی ادامه می دهد.

پاتل می گوید: «ما چهار نوع سیستم ترمز داریم. هر زمان که پدال گاز را رها کنید، موتور و کندکننده هیدرولیک به طور خودکار اعمال می شوند. ترمز سرویس، شما فقط از پدال پا برای اعمال آن استفاده کنید. ما همچنین ترمز دستی را داریم که وقتی دستگاه را خاموش می‌کنید، چه سوئیچ درگیر باشد و چه جدا شود، به طور خودکار فعال می‌شود.»

سیستم تعلیق جلوی ADT نیز از زمان معرفی به روز شده است

برای جذب ضربه بیشتر به سیستم خود تراز کننده هیدروگاز رفته است. ترکیب این ویژگی‌های سیستم تعلیق به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سواری و راحتی اپراتور را بهتر می‌سازند، به‌ویژه زمانی که کامیون در حالت خالی رانندگی می‌کند. سیلندرهای هیدروگاز کامیون به آکومولاتورهای فشار متصل می شوند.

آکومولاتورها و سیستم هیدرولیک جایگزین کمک فنرهای قبلی و فنر لاستیکی می شوند. سیستم تعلیق به روز شده شامل یک ویژگی خود تراز و توانایی تغییر مشخصات با تنظیم فشار است. همچنین ارتفاع کلی سیستم تعلیق جلو را می توان با تنظیم فشار سیستم تعلیق تغییر داد که این امر باعث کاهش ارتفاع حمل و نقل کامیون نیز شده است.

اپراتور/مدرسان به این ویژگی‌های «احساس» امتیاز بالایی دادند

کیلر می‌گوید: «گیربکس واقعاً نرم بود. “به نظر می رسید که در هنگام بارگیری قدرت زیادی داشت. من از مفصل بندی محور عقب خوشم آمد. وقتی شیب را پشتیبان گرفتیم برای من بسیار تاثیرگذار بود. هیدرولیک آن خوب به نظر می رسید. فرمان خوب و نرم بود. محل بار در حالت بیکار با تمام بار بالا رفت. امتحانش کردم ببینم چقدر قدرت داره من واقعاً تحت تأثیر کل عملیات قرار گرفتم.»

شیدل موافقت کرد. او می‌گوید: «احساس کردم که سواری از روی موانع بسیار خوب است. من در مورد خالی بودن در جاده در مقایسه با بارگیری شک داشتم و بدیهی است که بارگیری بهتری داشت، اما هنوز تحت تأثیر آن بودم. آنقدرها جابجا نشد، و از نظر قدرت به نظر می رسید که با اکثر ADT هایی که من اجرا کرده ام، برابری می کند. در مجموع، من فکر می‌کنم این یک ماشین خوب است.»

فراتر از اصول اولیه

برخی از ویژگی ها وجود دارد که DA45 را فراتر از اصول اولیه ساده می برد. یک سیستم اندازه گیری بار استاندارد است. اپراتورها می توانند وزن هر بار را روی صفحه LCD در کابین اپراتور مشاهده کنند.

یک نشانگر به سبک چراغ راهنمایی بیرونی به اپراتورهای بیل مکانیکی و لودر چرخدار هشدار می دهد که ADT را پر می کنند. آنها شامل سه چراغ قرمز، زرد و سبز هستند. اگر چراغ سبز روشن باشد، کامیون در محدوده میزان بار است. اگر چراغ زرد روشن باشد، اپراتور در محدوده 10 درصد از بار نامی قرار دارد. اگر چراغ قرمز روشن باشد، اپراتور کامیون را برای بار مجاز بارگذاری کرده است.

یک دوربین دید عقب نیز استاندارد است، همانطور که یک سیستم روانکاری خودکار نیز وجود دارد. دوسان می‌گوید به‌روزرسانی‌های سیستم توزیع گریس، شیارهای گریس یاتاقان‌ها را افزایش می‌دهد تا توزیع روغن کاری را بهبود بخشد و نیاز به گریس را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

بدنه اگزوز

پاتل می گوید: «این برای گرم کردن بستر دستگاه استفاده می شود. گرما را از اگزوز موتور به لوله‌های بدنه منتقل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که اگر در آب و هوای سردتری هستید، یا اگر با مواد مرطوب کار می‌کنید، مواد را گرم کنید و این کار باعث میشود خیلی راحت تر بیرون بیای.»

دوسان ADT در کارخانه تولیدی این شرکت در نزدیکی النسوگن، نروژ، در امتداد سواحل غربی کشور، تقریباً 235 مایلی از اسلو ساخته شده است. این یک کارخانه سابق موکسی است که دوسان در سال 2012 خریداری کرد. Schaidle و Peebles با Moxy آشنا نبودند، اما در مقایسه با سایر ADT‌هایی که اجرا کرده‌اند، DA45 خوب است.

کیلر می‌گوید: «می‌توانم بگویم که با سایر ADT‌هایی که من اجرا کرده‌ام، بسیار بسیار قابل مقایسه است. «از برخی جهات، کمی بهتر است. من این را بیشتر دوست داشتم. من از سادگی آن خوشم آمد. خیلی سرراست یک دکمه را فشار دهید، آن را در درایو قرار دهید و می روید. من دوست دارم که لازم نیست حدس بزنم که برای کار کردن با آن چه کاری باید انجام دهم. من دوست دارم که “این دکمه چه کاری انجام می دهد، یا آن دکمه چه کاری انجام می دهد؟” وجود ندارد، شما می دانید چه کاری انجام می دهد.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *